Selasa, 26 Agustus 2014

rlden skulle vara

När jag gick på college jag behövde för att uppfylla mina mattekrav. Detta visade sig vara lite av ett problem, som jag är mycket bättre med makaroner nudlar och kraftigare papper än jag med siffror och ekvationer. Jo, tack och lov kunde jag ta en logisk kurs för att slutföra mina matematiska poäng. Min professor var den här roliga kille som klädde ungefär som han var en av grundarna av Trenchcoat Mafia, förutom att han inte bär en pistol och han var anmärkningsvärt skicklig på logik och sunt resonemang. Han hette Stephen och jag tänker på honom ofta. Ibland kanske för att jag sak som han var roligt, men mest för att jag är överväldigad varje dag av de besynnerliga krav från politiker, annonsörer, människor i allmänhet, etc, som har absolut inte en nyans av logisk grund för sina påståenden. Jag tror att världen skulle vara en pupuk merk hantu hormon herbal hayati zpt asli hewan ikan gaharu durian coklat termurah svår plats för Stephen att vandra genom.

En annan av dessa numera välbekanta händelser som spottar i ansiktet på logiken dök nyligen när jag läste om utomhus reklam idéer. Från början skulle jag vilja påpeka att detta inte sagt att en ologisk premiss inte i slutändan gör ett påstående som inte är sant. Omvänt ett sunt motiverat resonemang kan också göra en bokstavligen osant uttalande. Så, det är inte att säga att artikeln jag läste om utomhus reklam idéer var felaktig, helt enkelt det sätt på vilket det försökte bevisa sina påståenden var ologiskt och osunda, och det irriterar mig.

Som ett helt ovetenskapligt studie Jag känner mig trygg i att säga att jag anser att utomhusreklam fungerar. Personligen tror jag detta eftersom utomhusreklam i så många metoder och idéer fortsätter att existera, och verkar vara frodats större vägar och medel varje dag. Men, jag skulle inte försöka smickra och bidra till den redan överflöde och inflödet av ologiska påståenden och meningslösa försök att stödja en position eller som gör anspråk genom att helt enkelt Korrelations länkar, till skillnad från kausal, eller ännu värre, helt oberoende uttalanden utan relevans som är gjorda enbart för att vilseleda. Tack Stephen, nu världens irriterar mig också.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar